Registreringsafgiften er alt for høj! Det synes de fleste – måske med undtagelse af dem, der arbejder for SKAT. Også selv om registreringsafgift indbringer det danske samfund anseelige mængder af penge til at holde de velsmurte hjul igang.

For vi vil gerne goderne – men kan vi minimere betalingen til dem, så gør vi det gerne – det er det, der i det daglige omtales som en “folkesport” – altså en kreativ øvelse, som vi generelt ynder at udøve i dette dejlige land.

Alle os, der er lidt bil-glade i det daglige, skeler ofte lidt misundeligt til naboen, når denne (endnu engang) kommer hjem med en fin og meget veludstyret bil og ikke stiller den i indkørslen – men provokerende parkerer der ude på vejen foran hans (meget gamle og slidte) parcelhus – så vil alle kan savle lidt og tænke over at “sådan en har vi ikke”.

Registreringsafgift på udenlandske biler er en svær størrelse

Men har du nogensinde tænkt over hvor bilen kommer fra? Og især på alt bøvlet, der fulgte med i forbindelse med indregistreringen? De fleste har ikke.

Det er særdeles interessant, hvad der findes af lækre biler til salg i udlandet. Og ofte virker prisen meget tillokkende. Men det er en sandhed med modifikationer. For omvendt er det faktum, at det er meget omstændigt at finde ud af, hvad prisen i virkeligheden er. Folk glemmer at “SKAT skal ha’ deres” og gerne sender dig en regning!

Jeg har forelsket mig i en BMW og jeg ved godt, hvad den koster.

Bilforhandleren som jeg skal besøge er godkendt af SKAT til at lave beregning af registreringsafgift. Jeg behøve ikke engang tage i banken – jeg kan snakke finansiering med bilforhandleren.

Det bliver ikke nemmere!

Mvh
Morten Regauto, Århus